• Zakelijk verzekeren
  • Particulier verzekeren
  • Hypotheekadvies
  • Makelaardij & taxaties
  • Vacature
  • Zakelijk nieuws
  • Particulier nieuws
  • Downloads
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Partners
  • Beloningsbeleid
  • Schade melden
  • Contact

Aan de slag met de Werkkostenregeling

Gepubliceerd: 25-02-2014

Per 1 januari 2015 bent u verplicht om allerlei extra’s die u uw medewerkers gunt, te regelen volgens de Werkkostenregeling. Bereid u daar nu al op voor en kijk dan meteen naar het volledige pakket aan employee benefits.

 

Voor de extra’s aan uw medewerkers kunt u op dit moment kiezen uit het oude systeem dat bestaat uit 29 losse onbelaste vergoedingen en verstrekkingen en het nieuwe systeem van de werkkostenregeling (WKR). De WKR houdt in dat u maximaal 1,5% van het totale fiscale loon kunt besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen voor uw werknemers. Dit is de zogenaamde vrije ruimte. Over het bedrag boven de vrije ruimte betaalt u loonbelasting in de vorm van een eindheffing van 80%. Per 1 januari 2015 vervalt de oude regeling en is de WKR verplicht.

Wat betekent de WKR?
Omdat u per 1 januari 2015 overgestapt moet zijn op de WKR, zult u dit jaar echt met de voorbereidingen moeten beginnen. Verdiep u om te beginnen in de regeling. Welke vergoedingen vallen er wel en niet onder? Wat verandert er voor u en wat voor uw medewerkers? Informatie hierover kunt u onder andere vinden op de site van de Belastingdienst. Ga bovendien na of uw administratiesysteem geschikt is voor de regeling.

Extra’s
De overstap naar de werkkostenregeling is bovendien een mooie aanleiding om uw employee benefits eens onder de loep te nemen. Hoe sluiten die aan op de vergoedingen vanuit de WKR? Passen ze nog bij de wensen van uw medewerkers? Wij gaan graag met u in gesprek over de extra’s die u uw werknemers op verzekeringsgebied kunt bieden. Neem contact op met ons kantoor om een afspraak te maken.

Gerelateerde artikelen


06-06-2025 - Verzuimbonus: effectief belonen voor aanwezigheid?
20-03-2025 - Wat je als werkgever moet weten over sabbaticals
07-03-2025 - Hoe herken en beperk je psychisch verzuim?

Tags


zakelijk

AKA Assurantiën

J. Barneveldstraat 15

3461 GA Linschoten

T 0348 - 41 03 02

info@adviesvanaka.nl

Erkend Financieel AdviseurVBO Makelaar

Instagram  Facebook  Linkedin  Youtube   

Zakelijk verzekeren



Particulier verzekeren



Hypotheek advies


 

Makelaardij


 

Algemeen


Nieuws

Over AKA Assurantiën

Contact / route

 

Openingstijden


Werkdagen
09.00 t/m 17.30 uur

 

Contactformulier


 

Copyright 2025 - AKA Assurantiën
Inloggen | Ziber Website | Design by Pencilpoint | creatief in vorm & inhoud